تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ چیست؟

امروزه داشتن پوستی صاف و عاری از لک و جوش دغدغه اکثر آقایان و بخصوص خانم ها شده است .انجام میکرودرم و میکرونیدلینگ راه هایی برای جوانسازی پوست هستند اما هر کدام نحوه ی استفاده متفاوت و گاها نتیجه های مختلفی دارند .
پس از انجام میکرودرم و یا میکرونیدلینگ نیاز به گذراندن دوره بهبود خاصی ندارید و برای نتیجه دهی بهتر نیازمند دو الی سه دوره درمان میباشید .

عکس قبل و بعد از پاکسازی پوست

کاربرد میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن :

میکرودرم روشی است که انجام آن از سالهای خیلی دور در بین مردم رواج داشته است . دستگاه میکرودرم با عمل لایه برداری از پوست به جوانسازی و شادابی پوست کمک میکند . همچنین میکرودرم زخم های به جا مانده از جوش و لک را از بین میبرد ، پوست را یکدست میکند ، کدری و خستگی پوست را از بین میبرد و پوست را شاداب میکند .
میکرونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است . از این روش برای صورت بدن و سر میتوان استفاده کرد . از دیگر کاربرد های میکرونیدلینگ میتوان به رفع خطوط و چروک های ریز پوستی ، رفع جای زخم و اسکار ، رفع منافذ بزرگ پوستی ، بهبود ترک های پوستی ، یکدست کردن پوست و از بین بردن جای جوش و آکنه نیز اشاره کرد .

 

میکرودرم ابریژن :

همانطور که اشاره کردیم میکرودرم با لایه برداری پوست به جوانسازی پوست می پردازد . انواع و اقسام مختلفی میکرودرم در بازار موجود میباشد که کارایی همه آنها یکسان است . در این روش شما با استفاده از سری های مخصوص دستگاه میکرودرم میتوانید به آرامی پوست را پاکسازی کنید . تفاوت دستگاه های میکرودرم در قدرت مکش آنها میباشد . هرچه دستگاه شما مکش بهتری داشته باشد پاکسازی عمیق تر و بهتر انجام میشود . برای انجام میکرودرم شما میتوانید به سالن ها و کلینیک های زیبایی مراجعه کنید و یا می توانید یک عدد دستگاه میکرودرم خانگی تهیه کنید و این کار را در خانه انجام دهید . کار با دستگاه میکرودرم خانگی بسیار آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد اما باید بدانید که دستگاه های میکرودرم سالنی قدرت مکش بسیار بالایی دارند . برای خرید دستگاه میکرودرم سالنی و یا خانگی میتوانید به فروشگاه آنلاین و معتبر استار بیوتی مراجعه کنید .
بعد از انجام میکرودرم پوست بلافاصله شفاف می شود و شما میتوانید اثرات آن را در همان لحظه مشاهده کنید

میکرودرم ابریژن

 

میکرونیدلینگ :

عمل میکرونیدلینگ مکانیسم ترمیمی طبیعی پوست را تحریک میکند و کمک میکند که پوست شما الاستین و کلاژن بیشتری تولید کند . همانطور که میدانید کلاژن باعث از بین رفتن چین و چروک و ترک های پوستی میشود . دستگاه های میکرونیدلینگ در دو نوع خانگی و سالنی هستند . به دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی درمارولر گفته میشود . درمارولر دستگاهی است که بر روی غلطک جلویی آن سوزن هایی تعبیه شده است . با حرکت دادن است سوزن ها بر روی پوست خود و ایجاد سوراخ های ریز می توانید عمل میکرونیدلینگ را در خانه انجام دهید . همچنین برای انجام میکرونیدلینگ نیاز به سرم و یا کوکتل مناسب دارید . کوکتل مصرفی حتما باید باکیفیت و دارای استاندارد باشد . این سرم ها از سوراخ های ایجاد شده بر روی سطح پوست عبور کرده و کاملا جذب پوست میشوند .
دستگاه های سالنی میکرونیدلینگ قلم هایی هستند که سوزن های یکبار مصرف بر روی آنها قرار میگیرند . این سوزن ها قطر ها و اندازه های مختلف دارند که هر کدام تا عمق خاصی در پوست نفوذ میکنند . بهتر است برای استفاده از دستگاه های نیدلینگ سالنی آموزش های لازم را ببینید تا به پوست خود آسیبی نرسانید .
عمل میکرونیدلینگ معمولا با سوزش و دردهایی همراه است که شما میتوانید قبل از استفاده از کرم ها و پماد های بی حسی استفاده کنید . پس از انجام میکرونیدلینگ پوست دارای التهاب میباشد که ممکن است این التهاب تا 2 روز طول بکشد .

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ بهتر است یا میکرودرم ؟

از میکرودرم و میکرونیدلینگ برای از بین بردن مشکلات پوستی و جوانسازی پوست استفاده میشود . برای اینکه تصمیم بگیرید کدامیک برای شما بهتر و کاربردی تر است باید ابتدا مشکل پوستی خود را کاملا شناسایی کرده سپس تصمیم گیری کنید .
مطالعات نشان داده است که برای رفع جای جوش و آکنه استفاده از میکرونیدلینگ بهتر است . زیرا سوزن های ریز دستگاه میکرونیدلینگ با نفوذ به لایه های پوستی و وارد کردن سرم ها به لایه های زیرین عمل بهبود را بهتر انجام میدهد. همچنین اگر از ریزش مو رنج میبرید میتوانید با انجام میکرونیدلینگ و تزریق مواد مغذی به پوست سر به مستحکم کردن ریشه موهای خود کمک کنید .
عمل میکرودرم هم برای از بین بردن جای لک استفاده میشود . اگر از جوش های سر سیاه روی بینی و یا صورت خود رنج میبرید بهترین راه برای از بین بردن آن استفاده از میکرودرم ابریژن میباشد .
معمولا هزینه انجام میکرونیدلینگ کمی بیشتر از انجام میکرودرم است . برای اینکه بدانید کدام روش برای شما بهتر است باید حتما به مشکل پوستی خود دقت کنید .

مراقبت های لازم پس از انجام میکرودرم و میکرونیدلینگ :

پس از انجام میکرودرم و یا میکرونیدلینگ پوست به شدت آسیب پذیر و حساس است پس بلافاصله نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید و یا حتما باید از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید .
همچنین از برخورد اجسام تیز با پوست خود به شدت پرهیز کنید زیرا پوست نازک است و این کار به پوست شما آسیب میزند .
بهتر است تا دو روز بعد از انجام میکرونیدلینگ و یا میکرودرم آرایش نداشته باشید زیرا ممکن است مواد موجود در لوازم آرایشی وارد پوست شود و پوست شفافیت خود را از دست بدهد. همچنین اگر پس از انجام عمل پاکسازی درد و یا سوزش داشتید میتوانید از کمپرس یخ یا گوی یخی استفاده کنید و التهابات پوست خود را کاهش دهید .

 

 

ارسال دیدگاه