مراقبت های بعد از برداشتن خال با لیزر

مراقبت های بعد از برداشتن خال با لیزر

تقریباً می‌توان گفت همه افراد یک خال دارند. خال یک‌تکه رنگ‌دانه کوچک از پوست است که شبیه یک کک‌ومک بزرگ است و در بیشتر موارد کاملاً بی‌ضرر است. ملانوسیت‌ها، سلول‌هایی هستند که به پوست شما رنگ یا رنگ‌دانه می‌دهند که در نهایت خال‌هایی تولید می‌کنند که مجموعه‌ای از سلول‌های پوست هستند. خال معمولاً گرد یا بیضی‌شکل است و می‌تواند لبه‌ای خشن یا صاف داشته باشد. اگر خال‌هایتان را برداشته‌اید، یا قصد دارید این کار را انجام دهید، لازم است مراقبت‌هایی را بعد از برداشت خال انجام دهید. در این مقاله از سایت استار بیوتی برخی نکات مراقبتی در مورد حذف خال با دستگاه برداشتن خال را که باید بدانید بررسی می‌کنیم.

خال چیست؟

خال‌ها اغلب در دوران کودکی یا نوجوانی شما ظاهر می‌شوند و از رنگ پوست طبیعی تا صورتی، قهوه‌ای یا سیاه متغیر هستند. افرادی که مو یا پوست تیره‌تری دارند نسبت به افرادی که مو یا پوست روشن‌تری دارند، خال‌های تیره‌تری دارند. خال‌ها می‌توانند صاف یا از سطح پوست شما بلندتر و برجسته باشند. البته داشتن حدود 10 تا 40 خال در زمان بزرگسالی امری کاملاً طبیعی است. برخی از این خال‌ها به‌کندی رشد می‌کنند و ممکن است به‌مرورزمان روشن یا ناپدید شوند. معمولاً بیشتر خال‌ها بدون ضرر هستند. اما اگر در مورد ظاهر خال نگرانی دارید، یا اگر تغییر رنگ یا شکل، خارش یا خون‌ریزی داشت و یا به جهت زیبایی می‌توانید این خال‌ها را بردارید.

روش‌های برداشتن خال به چه صورت است؟

در روش برداشتن خال به‌صورت جراحی، متخصص پوست شما خال را تراشیده یا برش می‌دهد تا آن را از روی پوست شما خارج کند. به‌طورکلی این یک روش سریع و سرپایی است برای افرادی که به دلایل زیبایی قصد دارند خال‌های خود را بردارند.

مراقبت های بعد از برداشتن خال با لیزر

در برخی موارد و امروزه بیشتر با استفاده از دستگاه برداشتن خال و لیزر این کار انجام می‌شود. در مواردی که خال شما بسیار کوچک باشد، از طریق لیزر به‌راحتی می‌توانید آن را بردارید. در این روش با لیزر با استفاده از نوعی انرژی نوری رنگ‌دانه‌های درون خال را تجزیه می‌کنند. برداشتن خال با لیزر بهترین راه برای حذف خال‌های صورت است. چرا که با این روش احتمال ایجاد زخم با این روش کمتر است. با استفاده از دستگاه برداشتن خال و لیزر با روشی بدون خطر و عوارض به‌راحتی پوستی صاف و یک‌دست بدون خال خواهید داشت.

آیا برداشتن خال با لیزر درد دارد؟

خوب است بدانید که خود لیزر اصلاً دردناک نیست. بی‌حسی موضعی که قبل از عمل داده می‌شود، مانند هر تزریقی، می‌تواند کمی گزش ایجاد کند؛ اما هنگامی که لیزر شروع به کار می‌کند، بیمار دردی را احساس نخواهد کرد.

کدام نوع خال را می‌توان با استفاده از لیزر برداشت؟

دستگاه برداشتن خال و لیزر، برخی خال‌ها مناسب هستند. به‌عنوان‌مثال برای خال‌های صاف یا خال‌هایی که رنگ‌دانه تیره بسیاری دارند، خال‌هایی که از سطح پوست برجسته‌تر هستند، بیشتر از لیزر و دستگاه برداشتن خال استفاده می‌کنند.

مزایای برداشتن خال با لیزر

برداشتن خال با لیزر روشی آسان و مقرون‌به‌صرفه برای حذف خال است؛ مخصوصاً برای افرادی که نمی‌خواهند از روش جراحی استفاده کنند. در روش جراحی ممکن است علاوه بر هزینه‌های بیشتر باعث مشکلاتی مانند اسکار و جای زخم شود. استفاده از دستگاه برداشتن خال و لیزر به دلیل خاصیت استریلیزاسیونی که دارد، خطر عفونت را کمتر می‌کند. استفاده از این روش صدمات بسیار کمتری به پوست شما وارد می‌کند و تنها همان بافتی را تحت‌تأثیر می‌گذارد که خال بر روی آن است.

در روش برداشتن خال با لیزر پوست سریع‌تر و بهتر‌ بهبود پیدا می‌کند. در این روش علاوه بر زمان بهبودی سریع‌تر می‌توانید در هر جلسه تعداد خال‌های بیشتری را بردارید. همچنین لیزر بسیار آسان‌تر به نواحی مانند صورت و بینی که در روش‌های دیگر دسترسی به آن‌ها دشوارتر است، می‌رسد.

مراقبت‌های بعد از برداشتن خال چگونه است؟

اسکار یکی از شایع‌ترین و اصلی‌ترین خطرات و مشکلاتی است که بعد از برداشتن خال ممکن است ایجاد شود. اما با انجام و رعایت‌کردن برخی نکات و مراقبت‌های بعد از برداشتن خال با لیزر می‌توانید از بروز این عوارض جلوگیری کنید.

مراقبت های بعد از برداشتن خال با لیزر

  • پانسمانی که بعد از برداشتن خال بر روی آن قرار گرفته است، باید 24 تا 48 ساعت باید بر روی زخم باقی بماند.
  • به مدت 2 روز به‌هیچ‌عنوان نباید آب به محل خال برداشته شده برسد.
  • سعی کنید به‌هیچ‌عنوان محل زخم را دست‌کاری نکنید و اجازه دهید تا روند طبیعی بازسازی و بهبود پوست طی شود.
  • محل لیزر شده نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد؛ بنابراین بعد از دو روز از برداشتن خال بهتر است 2 تا 6 ماه در محل خال از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • برای بهبود محل برداشتن خال بهتر است از پمادهای مخصوص و مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • بعد از گذشت 2 روز برای شست‌وشو محل خال بسیار احتیاط کنید.
  • تا جایی که می‌توانید به‌صورت مداوم و مرتب از پمادهای مخصوصی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.
  • سعی کنید تا 48 ساعت بعد از استفاده از دستگاه برداشتن خال و رفع آن از لوازم آرایشی به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید.
  • با برداشتن خال محل آن تا مدتی ممکن است به رنگ قرمز یا صورتی باقی بماند که با مراقبت‌ بعد از 1 تا 4 ماه به‌صورت کامل رفع می‌شود.

جای لیزر خال چه زمانی خوب می‌شود؟

از مهم‌ترین دغدغه‌ها بعد از برداشتن خال با استفاده از دستگاه برداشتن خال و لیزر، مدت‌زمان ترمیم و بهبودی کامل و همچنین باقی‌نماندن جای خال و زخم است. در روش برداشتن خال با لیزر به این دلیل که به‌عنوان یک روش تهاجمی استفاده می‌شود، عوارضی نخواهد داشت. به همین دلیل بعد از برداشتن خال ممکن است کمی التهاب و قرمزی ایجاد شود و احساس سوزش کنید، اما بعد از حدوداً 24 ساعت برطرف می‌شود.

در روزهای اول پس از برداشتن خال، ممکن است درد خفیفی در ناحیه لیزر شده داشته باشید. البته این درد طبیعی است و معمولاً با بهبودی پوست از بین می‌رود. برای محافظت از جای خال و محل زخم باید آن‌ را به مدت 1 تا 2 روز تمیز نگه دارید و با حتماً بانداژ بپوشانید. پس از گذشت این مدت بانداژ را بردارید و ناحیه را تمیز و مرطوب نگه دارید. جای زخم برداشتن خال حدوداً 2 تا 3 هفته بهبود می‌یابد. بااین‌حال، مراقبت مناسب از زخم برای جلوگیری از عفونت و حصول اطمینان از کمترین میزان جای زخم امری ضروری و مهم است. اگر این روش با استفاده از یک دستگاه برداشتن خال مناسب و قابل‌اطمینان انجام شود، در کاهش عوارض برداشت خال تأثیر بسیاری خواهد داشت.

سخن نهایی

برای برداشتن انواع خال‌های کوچک و یا هم سطح با پوست بهترین روش استفاده از لیزر است. می‌توانید با خرید دستگاه برداشتن خال مناسب و باکیفیت از سایت استار بیوتی این کار را به راحتی و بدون هیچ عوارضی انجام دهید. البته لازم به ذکر است که برای بهبودی سریع‌تر و باقی نماندن جای خال بهتر است تا برخی نکات جزئی را در مراقبت بعد از برداشتن خال با لیزر رعایت کنید. به این ترتیب می‌توانید بدون هیچ نگرانی از جای زخم و عوارض در استفاده از لیزر پوستی صاف و یک دست بدون خال داشته باشید.

ارسال دیدگاه