آیا میکرونیدلینگ برای جای جوش فایده ای دارد؟

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش تهاجمی برای کمک به کلاژن سازی پوست و جوانسازی آن است. سوالی که امروزه ذهن افراد بسیاری را درگیر خود کرده این است که این روش برای از بین بردن جوش های صورت نیز مفید است یا نه؟ اگر مفید است برای چه نوع جوش هایی؟ در این مقاله در مورد فواید میکرونیدلینگ برای جای جوش و اندکی نیز درباره روش میکرونیدلینگ صحبت میکنیم. پس اگر به دنبال جواب سوالات خود هستید تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

میکرونیدلینگ چیست؟

در ابتدای امر باید بدانیم که این روش چیست و چه کاربرد هایی دارد. میکرونیدلینگ یکی از روش های کم هزینه برای کلاژن سازی پوست است. در این روش سوراخ های میکروسکوپی و ریز بر روی سطح پوست ایجاد می شوند. نتیجه این کار تحریک پوست نسبت به کلاژن سازی است. این روش نتایج سریع و درخشانی در زمینه جوانسازی و نابودی ضایعات پوستی دارد. این روش همچنین منجر به منظم شدن رشته های کلاژن و الاستین در پوست آسیب دیده می شود. به شکل کلی میکرونیدلینگ برای درمان استریا یا ترک پوستی، درمان چروک و خطوط ریز پوستی، درمان اسکار جوش، جراحی و سوختگی، جوان‌سازی پوست و درمان خطوط اطراف لب در افراد سیگاری است.

میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

در ابتدای کار آلودگی های سطحی پوست باید از بین برود و کرم بی حسی موضعی برای ناحیه درمان استفاده شود. به علت استفاده از کرم بی حسی شما در انجام میکرونیدلینگ دردی تجربه نخواهید کرد. ممکن است بعد از پایان فرایند درد های خفیفی به سراغ شما بیایند که در پاراگراف های دیگر این موضوع را به خوبی بررسی میکنیم. زمان میکرونیدلینگ بسته به نوع پوست بین 10 تا 30 دقیقه متغیر است. در این مدت غلطک سوزنی بر روی پوست شما حرکت میکند تا کلاژن از سطح پوست آزاد گردد. این سوزن ها یکبار مصرف بوده و هر بار صاحبان دستگاه برای خرید سوزن میکرونیدلینگ هزینه صرف میکنند. به همین دلیل این روش از سطح بهداشت خوبی برخوردار است. این سوزن ها در فواصلی دقیق و مشخص سوراخ های بسیار ریزی ایجاد میکنند که به سرعت هم بسته خواهند شد. پس از پایان فرایند پوست پاکسازی شده باید مراقبت از آن صورت پذیرد.

اقدامات مراقبتی پس از میکرونیدلینگ

پس از میکرونیدلینگ ممکن است پوست شما نسبت به آن واکنش دهد. این واکنش ممکن است با سوزش و التهابی کوتاه مدت نیز همراه شود. پس از گذشت چند ساعت این التهابات کمتر شده و سرخی پوست شما از بین رفته و پوست به رنگ طبیعی خود باز میگردد. تمامی این عوارض طبیعی هستند جای هیچ نگرانی نیست. برای کاهش قرمزی پوست شما میتوانید از اسید هیالورونیک نیز استفاده کنید. پس از میکرونیدلینگ نیز برای بیرون رفتن از خانه پیشنهاد میشود کرم ضد آفتاب مصرف نمایید. برای حداقل 12 ساعت ورزش های سنگین و آرایش را کنار بگذارید. بلافاصه پس از میکرونیدلینگ صورت خود را لمس نکنید. از 24 تا 48 ساعت پس میکرونیدلینگ بهتر است صورت خود را با آب ولرم شست و شو داده برای خشک کردن آن از یک حوله تمیز بهره ببرید.

میکرونیدلینگ

تاثیر میکرونیدلینگ بر جای جوش

بالاخره به بخش اصلی مقاله رسیدیم. دستگاه میکرونیدلینگ برای درمان جوش های فرورفته فوق العاده است. اصل کار این روش هم برای از بین بردن همین جوش هاست. چراکه پس از انجام میکرونیدلینگ با سوراخ هایی که در سطح پوست ایجاد شده، پوست نیاز التیام آن ها را حس میکند به همین خاطر در مرحله درمان زخم ها ما با پوستی نو و شاداب طرف خواهیم بود که کلاژن سازی باعث بوجود آمدن آن شده. اما درباره جوش های برجسته میکرونیدلینگ هیچ کاری از دستش ساخته نیست. اگر دارای چنین جوش هایی هستید میکرونیدلینگ نمیتواند کمکی به از بین رفتن آنها بکند. شاید روش های دیگر پاکسازی و لایه برداری پوست بتوانند مشکل شما را حل کنند.

آیا باید میکرونیدلینگ را چند بار تکرار کرد؟

بسته به نوع پوست شرایط هر فرد متفاوت است. ممکن است شخصی با تعداد جلسات بسیار کم به پوستی شاداب دست پیدا کند و فردی دیگر با تعداد جلسات بیشتری. اما اگر درباره این نکته نگران هستید که انجام متعدد میکرونیدلینگ برای پوست شما مضر است باید بگویم خیر. میکرونیدلینگ نسبت به دیگر روش های تهاجمی کم خطر بوده به این سبب که در این روش لایه ای پوست حذف نمیشود. تنها کار میکرونیدلینگ ساخت دلیل برای کلاژن سازی پوست شماست. این روش کمترین آسیب پوستی را به لایه اپیدرم میزند و به همین خاطر انجام چندباره آن مانعی ندارد. با این حال نباید سر خود مقدار جلسات آن را تعیین کنید. تصمیم گیری درباره این موضوع منوط به نظر پزشک متخصص است.

مقایسه میکرونیدلینگ و درمارولر

دمارولر از لحاظ روش کار همانند میکرونیدلینگ عمل میکند. این وسیله خانگی نیز سوراخ های بسیار ریزی در سطح پوست ایجاد کرده و به همین واسطه کلاژن سازی در پوست انجام خواهد میگیرد. اما با میکرونیدلینگ به مراتب نتیجه بهتر و موفق تری خواهید گرفت. درمارولر به علت وجود غلطک در ساز و کارش حفره هایی مثلثی در پوست شما ایجاد خواهد کرد. اما میکرونیدلینگ چون ساز و کاری شبیه به خودکار دارد مستقیم و به اندازه همان سر سوزن وارد پوست شما خواهد شد. به همین دلیل نیز برای میکرونیدلینگ باید هزینه بیشتری بپردازید زیرا نتیجه بهتری خواهد داشت و امن تر خواهد بود.

سخن آخر

میکرونیدلینگ یک روش عالی برای از بین بردن جوش ها فرورفته و کمک به کلاژن سازی پوست مرده است. اینکه میکرونیدلینگ چقدر میتواند به پوست شما کمک کند را باید حتما از یک متخصص پوست بپرسید اما به طور کلی این روش کم خطر بوده و نتایجش نیز به سرعت مشخص خواهد شد. در سنین بالا پیشنهاد میشود که هر یک سال یکبار میکرونیدلینگ انجام شود تا تاثیر آن از بین نرود. در ضمن در خاطر داشته باشید که اگر باردار هستید یا پوستتان را الکترون درمان کرده اید نباید میکرونیدلینگ انجام دهید. فروشگاه استار بیوتی همراه شماست تا در زمینه مراقبت های پوستی راهنمای شما باشد.

ارسال دیدگاه