چگونه ماسک مناسب پوست خود را بشناسیم؟

سوالی که ذهن همه ی شما را درگیر میکند این است که از کجا باید بدانیم چه ماسکی برا پوستتان مناسب است؟
زمان خرید محصولات مراقبت پوستی یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که محصول از چه موادی تشکیل شده است و آیا این مواد برای پوست شما مناسب است یا خیر؟
همچنین باید در نظر داشته باشید که برای کدام عارضه پوستی به دنبال راه حل هستید ، به طور مثال اگر از خشکی پوست خود رنج میبرید باید به دنبال خرید ماسک صورتی باشید که خاصیت آبرسانی داشته باشد .

انواع ماسک صورت :

در هنگام خرید ماسک صورت ممکن است تنوع ماسک های موجود شما را گیج کند اما باید بدانید انتخاب ماسک مناسب کار بسیار ساده ای است .
در ادامه به چند مدل از ماسک های موجود در بازار اشاره خواهیم کرد :

ماسک های ورقه ای

یکی از متداول ترین و پرطرفدار ترین ماسک های موجود در بازار ماسک های ورقه ای هستند. تاثیر گذاری سریع و استفاده آسان از آن یکی از علت هایی است که این ماسک ها مورد استقبال عموم قرار بگیرند.
این ماسک ها به شکل ورقه های قالب صورت هستند.ماسک های ورقه ای از مواد مختلفی مانند فیبر،سلولز نارگیل و … ساخته می شوند همچنین سوراخ هایی برای دهان، چشم ها و بینی دارند.
ماسک های ورقه ای با توجه به نوعی که انتخاب میکنید خواص آبرسانی ، روشن کنندگی و لایه برداری دارند و باعث جوانسازی و درخشندگی پوست شما میشوند.

ماسک ورقه ای

ماسک های لایه بردار

استفاده از ماسک های لایه بردار یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن جوش های سرسیاه و چربی جمع شده زیر پوست است.
برای استفاده از این ماسک ها ابتدا باید یک لایه نازک از آن را روی پوست بزنید و منتظر بمانید تا خشک شود.سپس می بینید که به راحتی از پوست جدا میشود و همراه خود تمام جوشها و چربی ها را بیرون میکشد.
در حقیقت این ماسک ها پوست مرده را لایه برداری میکند و اگر به طور منظم از آن استفاده کنید خواهید دید که پوستی شفاف و درخشان را برایتان به ارمغان می آورد.
استفاده از این نوع ماسک های لایه بردار هفته ای یکبار بیشتر توصیه نمی شود زیرا که باعث نازک شدن پوست میشود.
اگر بعد از استفاده از این نوع ماسک قصد بیرون رفتن دارید حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

ماسک لایه بردار

ماسک شب

ماسک شب همانطور که از اسمش پیداست ماسکی است که قبل از خواب از ان استفاده میشود. معمولا بعد از استفاده از این نوع ماسک ها صورت نیازی به شستشو ندارد و این کار را برای شما راحت تر میکند.
این ماسک ها را قبل از خواب به پوست خود می زنند و با کمی ماساژ آن را جذب پوست خود میکنید .
فقط فراموش نکنید که قبل از استفاده از آن باید صورت خود را تمیز بشویید تا هیچ گونه آرایشی روی پوست شما نباشد. این کار کمک میکند که مواد درون ماسک راحت تر جذب پوست شما بشود.
جذب شدن این ماسک ها به پوست باعث میشود که بالش و محل خواب شما کثیف نشود و با خیال راحت بخوابید.
برای داشتن پوستی جوان و شاداب استفاده هر شب از این ماسک ها قبل از خواب توصیه میشود.

ماسک شب

ماسک های پودری

این نوع ماسک ها به صورت پودر هستند و باید با آب ترکیب شوند.
بعد از اینکه پودر را با آب ترکیب کردید و یک مخلوط خمیری شکل حاصل شد یک لایه نازک از آن را روی پوست خود بزنید و منتظر بمانید تا خشک شود.
ماسک های پودری برای اهداف مختلفی ساخته میشوند و ساختار هر کدام با دیگری متفاوت است.
یکی از انواع ماسک های پودری ماسک های لاتکسی پودری است که پس از خشک شدن بصورت لاتکسی از پوست جدا میشود. یکی از مهمترین خواص ماسک های لاتکسی بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی به لایه های پوستی میباشد.
همچنین پس از انجام فیشیال استفاده از این نوع ماسک ها برای تاثیرگذاری بیشتر و روشن شدن پوست بشدت توصیه میشود. همچنین باید بدانید که در این نوع ماسک ها هیچگونه مواد شیمیایی بکار نرفته وکاملا سالم و قابل اعتماد هستند

ماسک پودری

چگونه از ماسک های صورت استفاده کنیم؟

مهمترین نکته در استفاده از هر نوع ماسک صورت این است که حتما صورت خود را با شوینده مناسب تمیز بشویید.
وجود لایه های اضافه بر روی پوست اجازه جذب مواد مغذی درون ماسک ها را به پوست میدهد و اثرگذاری آن را کم میکند.
استفاده از بخور و یا دوش گرفتن قبل از استفاده از ماسک باعث میشود منافذ پوست باز شود و تاثیر ماسک بر روی پوست صورت شما بهتر باشد.
همچنین میتوانید با استفاده از ویبراتور و یا جید رولر باعث جذب بهتر مواد شوید.
بهتر است بعد از استفاده از ماسک های صورت از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم تا از خشکی ناخواسته پوست جلوگیری شود.
در هنگام خرید توجه داشته باشید که گران بودن ماسک مبنی بر خوب بودن نیست و باید به مواد تشکیل دهنده ماسک توجه کنید تا متناسب با نیازتان خرید انجام دهید.
مشاوران فروشگاه استار بیوتی میتوانند با توجه به نوع پوست شما ماسک های مناسب به شما معرفی کنند.

ارسال دیدگاه