بهترین پماد بعد از برداشتن خال

بهترین پماد بعد از برداشتن خال

به سلول‌های رنگ‌دانه دار که به‌صورت نقاط کوچک و تیره بر روی پوست ظاهر می‌شوند و ابعاد و اندازه متفاوت دارند؛ خال یا نووس گفته می‌شود. خال‌ها می‌توانند در هر قسمت از بدن به وجود بیایند. اما در نقاطی مثل صورت، دست، پا و نیم‌تنه بیشتر دیده می‌شوند. اگر خال‌های پوستی ظاهر تیره و یکپارچه داشته و بر روی سطح پوست باشند، معمولی و بی‌خطر هستند. اگر دارای رنگ و لبه‌های نامنظم باشند، سرطانی تشخیص داده می‌شوند. خال‌های معمولی را با کمک جراحی، لیزر و دستگاه بر می‌دارند و نکته مهم این است که بهترین پماد بعد از برداشتن خال استفاده شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. بعد از برداشتن خال باید مراقبت‌های لازم انجام شود تا جای آن نماند. در ادامه مطلب از فروشگاه آنلاین استار بیوتی شما را با مراقبت ها و پمادهای مناسب بعد از برداشتن خال آشنا می کنیم.

انواع خال‌ های پوستی

قبل از آشنا شدن با روش‌های برداشتن خال، بهترین کرم ترمیم‌کننده و بهترین پماد بعد از برداشتن خال، لازم است با انواع خال‌ها آشنا شوید. خال‌های پوستی انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر است:

خال‌ های گوشتی

نزدیک به 80 درصد افراد بالای 13 سال دارای خال‌های گوشتی یا مول هستند که ظاهر برجسته دارند. معروف‌ترین نوع خال گوشتی جانکشنال است که از 2 سالگی رشد آن شروع می‌شود و در ظاهر دایره‌ای‌شکل و مسطح است. در صورت جراحی یا لیزر خال‌های گوشتی برای بهبود جای زخم باید از بهترین پماد بعد از برداشتن خال استفاده کنید. همچنین استفاده از بهترین کرم ترمیم‌کننده هم تأثیر زیادی در بهبود زخم و جای خال دارد.

خال‌ های ملانوسیتی

خال‌های ملانوسیست در دوران نوزادی و به‌صورت ژنتیکی ایجاد می‌شوند. از ویژگی‌های خال ملانوسیتی می‌توانیم به شکل بیضی یا دایره‌ای، شکل متقارن و رنگ قهوه‌ای آن‌ها اشاره کنیم.

 

خال‌ های مرکب

دسته سوم از انواع خال‌ها، خال‌های مرکب هستند که ویژگی‌های ظاهری آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • رنگ قهوه‌ای روشن یا قهوه‌ای تیره دارند.
  • برجسته و گنبدی شکل هستند.
  • به‌صورت بیضی یا دایره‌ای دیده می‌شوند.
  • در دوران بلوغ بزرگ‌تر می‌شوند و دارای مو هستند.
  • خال‌های مرکب بیشتر بر روی بدن دیده می‌شوند.

روش‌های برداشتن خال

برای برداشتن خال و استفاده از بهترین پماد بعد از برداشتن خال، باید نوع روش آن را هم در نظر بگیرید. برای برداشتن انواع خال‌های پوستی روش‌های مختلفی وجود دارد. بر اساس نوع خال، رنگ خال، محل خال، عمق خال، بزرگ و کوچک بودن خال، شرایط پوستی، سن بیمار و تشخیص پزشک می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

بهترین پماد بعد از برداشتن خال

روش جراحی خال

قدیمی‌ترین و اولین روش در برداشتن خال روش جراحی است که برای خال‌های بزرگ و سرطانی بیشتر استفاده می‌شود. در این روش به دلیل ایجاد برش عمیق جهت برداشتن خال، جای آن اِسکار یا زخم می‌شود. استفاده از بهترین پماد بعد از برداشتن خال به روش جراحی در درمان اِسکار تأثیر چندانی ندارد. تنها با استفاده از کرم ترمیم‌کننده مناسب می‌توان زخم را بهبود بخشید.

مراقبت‌های پوست بعد از برداشتن خال به روش جراحی

بهترین مراقبت بعد از برداشتن خال در روش جراحی شامل موارد زیر است:

  • از اشعه آفتاب حداقل 3 روز دور بمانید.
  • بعد از گذشت یک هفته می‌توانید بخیه‌ها را بنا به دستور پزشک بکشید.
  • تا 48 ساعت بعد از جراحی نباید پانسمان برداشته شود.
  • آب رسیدن به محل خال جراحی شده، تا 48 ممنوع است.
  • بعد از گذشت 2 روز می‌توان پانسمان زخم را برداشت و از بهترین پماد بعد از برداشتن خال مانند آنتی‌بیوتیک‌های موضعی و ترمیم‌کننده استفاده کرد.

روش کرایو خال

در این روش از برداشتن خال، با استفاده از دستگاه مخصوص، گاز اکسید نیتروژن به سطح پوست زده می‌شود. در سطح پوست سرمایی ایجاد و خون‌رسانی به سلول‌ها و محل خال مختل و در نهایت خال برداشته می‌شود.

روش لیزر خال

یکی از روش‌های رایج در برداشتن انواع خال‌های پوستی که طرفدارن زیادی دارد، لیزر است. این روش غیرتهاجمی است و به‌صورت دقیق عمق آسیب پوستی تعیین می‌شود. می‌توان برای برداشتن خال‌های ریشه‌دار و خال‌های پوستی مسطح از روش مناسب لیزر استفاده کرد. مزیت روش لیزر این است که بعد از انجام کار با رعایت روتین توصیه شده، مانند استفاده از بهترین پماد بعد از برداشتن خال، استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب و کرم ترمیم‌کننده، جای آن بهبود پیدا می‌کند. برداشتن خال به روش لیزر علاوه بر طولانی‌بودن تایم ترمیم زخم، هزینه بالایی هم دارد. لازم است دستگاه لیزر استفاده شده به‌روز و دارای استانداردهای لازم باشد. پزشکان عزیز می‌توانند برای تهیه دستگاه برداشتن خال لیزر  قلمی، به وب‌سایت و فروشگاه آنلاین استار بیوتی مراجعه کنند.

مراقبت‌های پوست بعد از برداشتن خال به روش لیزر

بهترین مراقبت پوست بعد از برداشتن خال به روش لیزر شامل موارد زیر است:

  • برای استفاده از بهترین کرم ترمیم‌کننده جای خال، بهتر است با پزشک مربوطه مشورت کنید.
  • حتماً از بهترین پماد بعد از برداشتن خال استفاده کنید، اما تا 2 روز بعد از لیزر خال از پمادهای لایه بردار هیدروکینون استفاده نکنید.
  • محل زخم تا 24 ساعت تماس با آب نداشته باشد.
  • در جلوی نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و بعد از بهبود زخم از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • باگذشت 5 روز از لیزر خال، زخم آن کنده و بهبود پیدا می‌کند.

روش رادیو فرکانسی یا RF

بهترین روش برداشتن خال که عوارض جانبی ندارد، روش رادیو فرکانسی یا RF است. عملکرد دستگاه RF به این شکل است که امواج ماکروویو تولید و بر روی سطح پوست انتقال می‌دهد و عمل خال برداری انجام می‌شود. در این روش، نسبت به سایر روش‌ها جای خال زودتر ترمیم می‌شود. برای تهیه و خرید دستگاه برداشتن خال یا دستگاه RF می توانید به فروشگاه آنلاین استار بیوتی مراجعه کنید.

 

مزیت‌های استفاده از روش رادیو فرکانسی یا RF

بر داشتن خال به روش رادیو فرکانسی دارای مزایای زیر است:

  • در روش آر اف احتمال ایجاد اِسکار ضعیف است و با استفاده از بهترین پماد، جای زخم سریع بهبود پیدا می‌کند.
  • قابلیت برداشتن خال‌های اطراف چشم و بین مژه‌ها را به‌صورت خاص دارد.
  • نسبت به سایر روش‌های خال برداری، طول درمان کمتر و بهبود سریع‌تر پیش می‌رود.
  • با بی‌حسی موضعی می‌توان خال را به‌راحتی برداشت.
  • امکان بر داشتن میخچه‌های پوستی هم با دستگاه آر اف وجود دارد.

مراقبت‌های پوست بعد از برداشتن خال به روش رادیو فرکانسی یا RF

بهترین مراقبت پوست بعد از برداشتن خال در روش RF شامل موارد زیر است:

  • بعد از برداشته‌شدن خال در این روش باید به مدت 3 تا 5 روز برچسب بر روی زخم باشد.
  • باتوجه‌به تجویز پزشک بهترین پماد بعد از برداشتن خال به روش آر اف، آنتی‌بیوتیک موضعی و کرم ترمیم‌کننده مثل سیکاموزا است.
  • هم زمان از کرم لایه بردار و کرم ضدآفتاب استفاده نکنید.
  • به مدت یک هفته در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

در کنار تمام روش‌های گفته شده، دستگاه‌های کوچک و کاربردی برای برداشتن خال در بازار موجود است. پزشکان برای خرید دستگاه برداشتن خال می‌توانند به وب‌سایت فروشگاه آنلاین استار بیوتی مراجعه کنید.

بهترین پماد بعد از برداشتن خال

پماد ترمیم کننده و کرم ترمیم کننده چه تفاوتی دارند؟

پماد و کرم ترمیم‌کننده هر دو به‌صورت موضعی بر روی جای اِسکار و زخم خال استفاده می‌شوند. در پمادهای ترمیم‌کننده از وازلین به دلیل نفوذ بیشتر در عمق زخم، استفاده می‌شود. اما در کرم ترمیم‌کننده از ماده لانولین که نفوذ کمتری به عمق زخم دارد؛ استفاده می‌شود.

معرفی بهترین پماد بعد از برداشتن خال

بهترین پماد بعد از برداشتن خال باتوجه‌به صلاح دید پزشک تجویز می‌شود که در ادامه شما را با چند برند و بهترین آن آشنا می‌کنیم.

پماد استروئید

بهترین پماد بعد از برداشتن خال، پماد استروئید است که خاصیت نرم‌کنندگی بالا دارد و با ازبین‌بردن التهاب و ترمیم زخم، سریع آن را بهبود می‌دهد.

پماد ژانوهیل ژانوس

باتوجه‌به ترکیبات گیاهی این پماد که شامل روغن زیتون، عسل، ویتامین E و زینک اکساید است؛ نتیجه عالی بر روی ترمیم پوست و زخم‌ها دارد.

معرفی بهترین ترمیم کننده بعد از برداشتن خال

ترمیم‌کننده‌های زخم اثرات مطلوبی بر روی جای زخم خال و بخیه دارند که در ادامه شما را با چند نمونه از بهترین ترمیم‌کننده جای خال آشنا می‌کنیم.

ترمیم کننده سیکابیو بایودرما

بهترین ترمیم‌کننده جای خال، سیکابیو بایودرما است. برای ازبین‌بردن جای بخیه و پوست‌های حساس نوزادان هم مناسب است. این ترمیم‌کننده ترکیبات ضدعفونی‌کننده دارد، خارش و التهاب پوستی را کاهش می‌دهد و قابلیت مرطوب‌کنندگی آن بالا است. مزیت دیگر این کرم ترمیم‌کننده این است که از تکثیر میکروب بر روی زخم خال جلوگیری می‌کند.

از دیگر کرم‌های ترمیم‌کننده می‌توانیم ترمیم‌کننده سیکالیفت اون، ام کیو، سی گل و رژودرم را نام ببریم.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب گفته شده برای برداشتن انواع خال به‌غیراز خال‌های سرطانی که ابتدا باید نمونه‌گیری انجام شود و سپس با روش جراحی برداشته شوند، بهترین روش استفاده از رادیو فرکانسی یا آر اف است. استفاده از بهترین پماد بعد از برداشتن خال، بهترین ترمیم‌کننده جای خال و کرم ضدآفتاب مناسب به تجویز پزشک کمک می‌کنند تا زخم خال سریع‌تر بهبود پیدا کند و نتیجه مطلوب حاصل شود. در این مقاله از وب‌سایت استاربیوتی شما را با روش‌های خال برداری و بهترین پمادها و کرم‌های ترمیم آشنا کردیم. برای خرید دستگاه برداشتن خال مناسب و باکیفیت، می‌توانید به بخش فروشگاهی استار بیوتی مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه