چگونه کبودی بعد از میکرودرم را درمان کنیم ؟

دستگاه میکرودرم چیست؟

میکرودرم روشی است که در آن با استفاده از دستگاه های مکنده میتوانید پوست را لایه برداری کنید . این دستگاه ها در دو نوع خانگی و سالنی وجود دارند که بسته به نیاز خود میتوانید آنها را تهیه کنید . اگر وقت کافی برای مراجعه به سالن های زیبایی را ندارید میتوانید یک دستگاه میکرودرم خانگی تهیه کنید و به آسانی در منزل عمل میکرودرم را انجام دهید . باید بدانید دستگاه های میکرودرم سالنی مکش و قدرت بیشتری دارند اما این به آن معنی نیست که میکرودرم های خانگی کارایی کافی را ندارند . یکی از بهترین گزینه ها برای خرید دستگاه میکرودرم سالنی ، دستگاه میکرودرم سالنی DRS میباشد . این برند تولید ایران است و نسبت به قیمت مناسب خود کارایی بسیار عالی ای دارد . در هنگام خرید حتما باید به مکش و قدرت دستگاه توجه کافی داشته باشید . زیرا اگر مکش دستگاه پایین باشد کارایی کافی برای شما نخواهد داشت . همچنین سری های دستگاه اگر مناسب نباشد باعث زخم شدن صورت میشود .
دستگاه میکرودرم خانگی ، دستگاهی کوچک است که با سری های مختلف خود عمل مکش را انجام میدهد . دستگاه میکرودرم خانگی استاندارد 4 سری دارد که هرکدام کارایی خاص خود را دارند . سری الماسه با تراشه های ریزی که روی آن تعبیه شده است به آرامی پوست را خراش داده و باعث لایه برداری سریع و بدون درد میشود . همچنین میکرودرم دو عدد سری در سایز های مختلف دارد که سایز بزرگ مکش بیشتر و سایز کوچک مکش کمتری دارد . از سری کوچکتر برای اطراف چشم و نواحی حساس پوست استفاده میشود . سری چهارم سری بیضی شکلی است که برای کنار بینی و نواحی که دسترسی به آن آسان نیست مورد استفاده قرار میگیرد . در هنگام خرید دستگاه میکرودرم باید دقت کافی را داشته باشید . دستگاه میکرودرم خانگی مناسب دستگاه است که هر چهار سری را همراه خود داشته باشد همچنین مکش آن زیاد و یا کم نباشد . همچنین میکرودرم مناسب دستگاهی است که مکش های آن درجه بندی شده و قابل تنظیم باشد . زیرا نواحی مختلف صورت نیازمند قدرت متفاوت مکش هستند .

انجام میکرودرم

عوارض دستگاه میکرودرم و روش درمان آن :

دستگاه میکرودرم عملی غیر تهاجمی است اما با این حال عوارض خود را دارد که البته این عوارض طول درمان بسیار کمی دارند و به زودی از بین میروند . البته باید بدانید که این عوارض بستگی به پوست دارد و هر شخص میتواند عوارض متفاوتی را تجربه کند .

کبودی

سری ها میکرودرم بر روی پوست خلع ایجاد میکنند و این موضوع ممکن است باعث ایجاد کبودی به خصوص در نواحی نازک پوست شود . ایجاد کبودی بر اثر میکرودرم به ندرت پیش می آید به خصوص اگر عمل میکرونیدلینگ به طور درست انجام شود .
کبودی معمولا پوست های حساس و نازک بیشتر اتفاق می افتد . بهترین روش برای کم کردن کبودی ها استفاده از ماسک های خنک کننده و یا گوی یخی میباشد . همچنین اگر پوست حساسی دارید بهتر است درجه میکرودرم را در حالت کمتری قرار دهید .

حساسیت در برابر آفتاب

پس از انجام عمل میکرودرم پوست کاملا لایه برداری شده و بسیار حساس و نازک است . به همین دلیل هرگز نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید . اگر مجبور شدید بلافاصله پس از میکرودرم منزل را ترک کنید حتما باید از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید .

قرمزی پوست

قرمز شدن پوست بر اثر فشاری که بخاطر مکش به پوست ایجاد میشود امری کاملا طبیعی است که پس از چند ساعت پوست به حالت اولیه باز میگردد . البته اگر پوست حساسی دارید ممکن است سفید شدن صورت تا 2 روز طول بکشد . میتوانید برای بهبود سریعتر از سرم روشن کننده پوست استفاده کنید .

قرمزی پوست پس از انجام میکرودرم

خشکی پوست

خشک شدن پوست خصوصا برای افرادی که پوست خشکی دارند کاملا طبیعی است و پس از یک هفته به طور طبیعی درمان میشود . اما بهتر است در این بین از سرم آبرسان مناسب استفاده کنید تا عمل بهبود تسریع بخشیده شود .

درد و سوزش

در هنگام انجام عمل میکرودرم احتمالا درد خاصی حس نمیکنید اما اگر آستانه تحمل درد شما پایین باشد ممکن است پس از آن سوزش و درد زیادی برای شما پیش بیاید . البته با استفاده از سرم ها و ماسک های خنک کننده میتوانید این سوزش و درد را تا حد زیادی کم کنید .

استفاده از کرم آبرسان پس از میکرودرم

چگونه عوارض میکرودرم را کاهش دهیم ؟

اگر مراقبت های لازم را پس انجام میکرودرم به خوبی انجام دهید میتوانید عوارض پس از آن را تا حد قابل توجهی کاهش دهید . یکی از مراقبت های لازم این این است که بهتر است تا یک هفته صورت خود را فقط با آب ولرم بشویید .
پس از انجام میکرودرم ممکن است پوست به حالت آفتاب سوخته درآید . بهتر است به مدت 3 روز حتما از پماد زینک برای رفع این حالت استفاده کنید . همچنین تا یک هفته پس از انجام میکرونیدلینگ از سیگار و مشروبات الکلی استفاده نکنید .
استفاده از سرم آبرسان و ماسک مناسب میتواند عوارض بعدی را تا حدود زیادی کاهش دهد . میتوانید این سرم و ماسک ها را از فروشگاه آنلاین استار بیوتی تهیه کنید .
نکته بعدی و مهم این است که پوست پس از انجام میکرودرم در نازک ترین حالت خود قرار دارد پس از نزدیک کردن اجسام تیز به صورت جدا باید خودداری شود . همچنین قبل از بیرون رفتن از منزل استفاده از ضد آفتاب فرموش نشود .

ارسال دیدگاه